Patekus į eismo įvykį svarbiausia yra nepanikuoti, kadangi būtent tuomet, kai žmogus praranda suvokimą kaip elgtis – dažniausiai ir prasideda didžiausios problemos. Pateiksime trumpą gidą, kuris padės atsitikus nelaimei žinoti – ką ir kaip daryti. Žinoma, linkime, kad Jums niekada su tuo netektų susidurti, tačiau gerai, kai žinoma kaip elgtis, kai atsitiko neplanuoti dalykai.
Pirmiausia, žinoma, reikalingas avarinio įjungimas, kuris signalizuoja kitiems, kad jūs sustojote ir tuo pačiu, kad kiti suprastų, kad galbūt Jums yra reikalinga pagalba.
Kai jau nusiraminote – laikas išlipti iš mašinos ir pastatyti avarinio sustojimo ženklą, kuris yra raudonas, trikampio formos. Pagal KET jis turi būti statomas apie 15 metrų atgal nuo mašinos gyvenamosiose teritorijose arba 30 metrų tokiu atveju, kai avarija yra negyvenamojoje teritorija, tai yra, ne miesto ribose. Žinoma, jeigu yra sužeistųjų – tokiu atveju būtinas greitas pagalbos iškvietimas. Taip pat reikia pasirūpinti, kad visi kelionės dalyviai gerai jaustųsi, patikrinti, ar jie gali eiti, ar jiems nėra sutrenkimų, žinoma, pašalinti daiktus, kurie jiems gali trukdyti.
Iki tol, kol atvyks policija (tokiais atvejais, kai avarija yra didelė ir reikalingas jos protokolas) – jokiu būdu negalima judinti mašinos, išskyrus tuos atvejus, kai mašina žaloja žmogų. Jeigu yra liudininkų – tokiu atveju policija surašys protokolus.
Po to jau galimas transporto priemonės judinimas. Dažniausiai lengvosioms nuvežti iki serviso – nebūna problemų, tam puikiai tiks tralas. Tačiau sunkvežimio ištraukimas Vilniuje iš griovio beikitų panašių vietų reikalauja daugiau įrangos, tad dažnai reikalingos specializuotos įmonės.
Taip pat prisiminsime, kad protokolo sudarymo metu labai svarbu kuo detaliau įsigilinti įsmulkmenas, kadangi tai gali nulemti, kad viskas bus tvarkinga ir tuo pačiu juk tai lemia kalnininko nustatymą. Štai todėl abi pusės turi įvertinti – ar tikrai viskas yra taip, kaip jie nori, galiausiai, kad jie sutinka, kad viskas įvyko taip, kaip aprašyta protokole.
Kuomet dokumentai yra supildyti – per 3 d.d. reikia kreiptis į savo draudimo įmonę, kuri vertins situaciją ir išmokės draudimą.
Užsakymas ŠS Nr. 20-30-02