Prieš gamtą niokojančius keturračius – gausios gamtosaugininkų, policijos ir miškininkų pajėgos

2020-05-31

  Bendrame Aplinkos apsaugos departamento, Valstybinių miškų urėdijos miškininkų, Policijos departamento ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos darbuotojų reide penktadienį dalyvavo 18, o šeštadienį – 20 ekipažų.

    Beveik visi pažeidėjai vairavo keturračius neturėdami tam teisės ar transporto priemonės dokumentų, vienas motociklo vairuotojas buvo nepilnametis. Bauda vieno keturračio vairuotojui bus paskirta ir už miško paklotės niokojimą.

    Reidas vyko Valstybinių miškų urėdijos Nemenčinės, Šalčininkų, Dubravos, Trakų ir Kretingos regioninių padalinių teritorijose, kur dažniausiai galingais keturračiais ar krosiniais motociklais vairuotojai niokoja valstybinius ir privačius miškus.

    „Reidas vyko daugelyje Lietuvos vietų, tarp jų – ir Panerių erozinio kalvyno kraštovaizdžio draustinyje, Griovių valstybiniame geomorfologiniame draustinyje. Dirbdami pamatėme, kad žmonės, neleistinose vietose važinėdami keturračiais, kelia grėsmę gražiausiems gamtos kampeliams. Nors yra draudžiama važinėti kraštovaizdžio draustiniuose, pažintiniais takais, kitose saugomose teritorijose, kai kurie keturračių vairuotojai į tai nekreipia dėmesio.

    Tarkim, važiuojant kalnu, slenka kalno šlaitas. Jei tai piliakalnis, padaroma žala kultūriniam sluoksniui, kuris šlaituose slepiasi labai negiliai. Be to, suardžius velėną   formuojasi erozijos židiniai ir kyla grėsmė, kad nuslinks šlaitai“, – sakė Aplinkos apsaugos departamento direktorė Olga Vėbrienė.

    Taigi, pabrėžė Departamento vadovė, svarbu, kad vairuotojai kraštovaizdžio draustiniuose elgtųsi atsakingai ir važinėtų servitutiniais keliais.

    „Negalime pro pirštus žiūrėti į gamtos niokojimą, atvirkščiai – visi kartu turime ją tausoti. Šie pažeidėjai ir toliau bus mūsų akiratyje, aktyviai bendradarbiausime su socialiniais partneriais“, – sakė policijos generalinis komisaras Renatas Požėla.

    „Pasivažinėjimas keturračiais kasmet tampa populiaresnis ir pastebime, kad vis daugiau keturračiais važinėjančių vairuotojų nesirenka važiuoti keliais, o atvirkščiai – niokoja miško paklotę važiuodami tiesiai per miškus, draustinių šlaitus ar net pažintinius takus, ne kartą miškininkai rado ratais išdraskytus neseniai pasodintus medelius. Labiausiai miškų paklotė suniokojama, kai važinėjamasi po lietaus, esant šlapiai žemei – tuomet paliekamos ypač gilios provėžos.

    Prasidėjus keturračių sezonui pradedame stebėti miškus, tačiau šis bendras miškininkų, pareigūnų ir aplinkosaugininkų reidas – kol kas didžiausia prevencinė priemonė prieš keturračių motociklų vairuotojų vykdomus Kelių eismo taisyklių ir aplinkos apsaugos reikalavimų pažeidimus. Ateityje tokių reidų surengsime dar ne vieną“, – sakė Valstybinių miškų urėdijos vadovas Valdas Kaubrė.

    Nors reido metu pažeidėjų ir buvo nustatyta, didžioji dalis keturračių vairuotojų turėjo tvarkingus transporto priemonių dokumentus ir teisę jas vairuoti.

    „Tikimės, kad keturračių vairuotojų sąmoningumas ir atsakomybė už aplinką, kurioje jie važinėja, didėja“, – sakė V. Kaubrė.

    Važiavimo keturračiais taisykles reglamentuoja Kelių eismo taisyklės – keturračiais galima važiuoti tais pačiais keliais, kaip ir kitoms motorinėms transporto priemonėms. Tai reiškia – draudžiama važinėti bekele ir natūralia miško paklote.

Įkeliama