/ NERINGA TUŠKEVIČIENĖ /
Kad ugdymo tinklo pertvarka mūsų rajone reikalinga – sutinka dauguma. Ir tai normalu. Juk kiekvienas mūsų norime, kad vaikai gerai mokytųsi. Geras mokslas – vienas iš pagrindinių gero gyvenimo garantų. O gero gyvenimo savo vaikams linkime visi. Juo labiau, kad mes suprantame, kuo geriau gyvens jaunoji karta, tuo didesnius mokesčius ji sumokės į biudžetą, o tai reiškia, kad tuomet gerai bus ir vyresnei kartai. Ko gero dėl to švietimo klausimas yra toks aktualus ir svarbus kiekvienam.
Dabartinė situacija
Šiuo metu esanti situacija mieste yra ideali. Gimnazistai turi tinkamas patalpas, daug kabinetų profiliniam mokslui. Kai kuriose jų patalpose įrengti kondicionieriai, palengvinsiantys mokymąsi karštuoju metų laiku, o kartu palengvins savijautą laikant egzaminus. Progimnazijos mokinukai taip pat jaučiasi nesuspausti. Turi vietos sportui, kuris šiame amžiaus tarpsnyje ne tik stiprina sveikatą, bet ir ugdo asmenybę, moko laikytis taisyklių. Pradinukams aplinka ypatingai saugi ir jauki, šalia čiurlenantis upelis moko dar plačiau matyti metų laikų kaitą, aptverta teritorija suteikia daugiau saugumo, maža nejudri gatvelė draugiška visada skubantiems ir nematantiems kelio vaikams. Smagu, kad čia dar yra 50 laisvų vietų. Tikėtina, kad galima įsteigti dar dvi priešmokyklines grupes. Taip pietų miegelio nemėgstantys priešmokyklinukai turės galimybę pasijusti dideliais ir greičiau adaptuosis mokinių apsuptyje. Įkūrus dvi priešmokyklines grupes Pradinėje mokykloje, atsilaisvins dvi grupės darželyje. O sąžiningai viską suskaičiavus (apie tai rašiau čia https://www.krastozinios.lt/2021/01/15/01/04/is-kur-mazejant-gimstamumui-atsirado-i-darzelius-netelpanciu-vaiku/ ) nebelieka darželinukų vietų problemos.
Žinoma, administracinį aparatą galima būtų sumažinti visoms trims įstaigoms leidžiant vadovauti vienam vadovui, kuris būtų atrinktas konkurso būdu, kaip to reikalauja teisės aktai.
Kaip suprantu, meno mokykloje vaikučių tiek, kad jau vietos trūksta. Tačiau čia ir vėl yra keletas sprendimų variantų. Geriau būtų, kad tėvai ir pedagogai juos pasiūlytų, o tuomet rajono valdžia priimtų sprendimą.
Kviečiu dar kartą – dalinkimės informacija, nagrinėkime, svarstykime, sakykime savo nuomones, pastebėjimus. Būkime savo rajono šeimininkais. Tik kalbėdamiesi ir tardamiesi rasime geriausią sprendimą. Tuomet sprendimai bus nevienadieniai, tuomet nereikės patyliukais vėl skųstis ir dejuoti. Pasakykime rajono valdžiai, ko norime, o tuomet ji lai sprendžia.
Kiek sudėtingesnė situacija kaimo mokyklose. Didžiausia problema, kad mažėjant gimstamumui mažėja vaikų. Ypatingai ydinga, kad vaikai mokomi jungtinėse klasėse. Tai didžiulė žala mokiniams ir dvigubas krūvis mokytojams. Suprantu, kad mes nežinome, ko nori tų mokyklų bendruomenės. Todėl dar kartą pabrėžiu – siūlymus teikti turi tėvai ir mokytojai. Žinoma, vaikai taip pat neturi likti nuošalyje. Tad netylėkime. Nes net pati geriausia valdžia negali žinoti, ką jūs galvojate ir ko norite.
65 iš 661
Vakar sukurta peticija, siekianti iš rajono valdžios dialogo su mokinių tėvais ir visa bendruomene. Deja, per parą pasirašė vos 65 (kai skaitysite, gal jų bus ir daugiau, tačiau rašydama straipsnį matau būtent tiek parašų). Nors specialiai sukurtoje facebooko grupėje „Širvintų ugdymo įstaigų pertvarka“, kurioje diskutuojama apie pertvarką, jos galimybes, yra net 661 nariai. Belieka tik spėlioti: jie atėjo tam, kad patys žinotų situaciją, ar tam kad sektų ir praneštų kam reikia? Nespėliosiu. Neverta.
Dviprasmiškai vertinami ir tarybos nario Virginijaus Sarpausko straipsniai, pasirinkti būdai skaičiuoti. Žinoma, skaičiuoti galima įvairiai ir visais galimais būdais. Sutinku, kad kai kurie skaičiavimų būdai ir jų rezultatai gali kai kam ir nepatikti. Bet gal tai toks sumanymas? Mano supratimu, tai tik dar vienas būdas pažadinti visus iš letargo miego ir pakviesti diskusijai.
„Niekas mūsų negina“
Šiuo metu komentaruose grupėje, skirtoje rajono švietimo pertvarkai aptarti, pasirodė komentarai, kad niekas tuo nesidomi, niekas negina.
Noriu dar kartą šia subtilia tema kreiptis į mokytojus. Niekas geriau už jus pačius nežino, kas vyksta jūsų įstaigose, ką galvoja kolektyvas. Todėl visiškai normalu, kad nei tarybos nariai, nei žiniasklaida negali konkrečiai žinoti jūsų problemų. Be jūsų visų informacijos tiek „Krašto žinios“, tiek tarybos nariai yra bejėgiai.
Be jūsų minčių, pastebėjimų mes net nežinome, ar jums reikia palaikymo, diskusijų. O jūsų pasyvumas sako, kad jums viskas gerai, su viskuo sutinkate ir džiaugiatės neišdiskutuota reforma. Tuomet belieka pasidžiaugti už jus.
Noriu pasakyti, kad kol patys nekalbėsite, niekas jūsų problemų nežinos ir nepadės.
Žinoma, suprantu, kad kartais nedrąsu. Bet kiek dar bijosime?
Kviečiu dar kartą – dalinkimės informacija, nagrinėkime, svarstykime, sakykime savo nuomones, pastebėjimus. Būkime savo rajono šeimininkais. Tik kalbėdamiesi ir tardamiesi rasime geriausią sprendimą. Tuomet sprendimai bus nevienadieniai, tuomet nereikės patyliukais vėl skųstis ir dejuoti. Pasakykime rajono valdžiai, ko norime, o tuomet ji lai sprendžia.
Kodėl nesinaudoti Susirinkimų įstatymo teikiamomis galimybėmis? „Susirinkimas – taikus asmenų susibūrimas, skirtas jų pažiūroms ir nuomonei viešai laisvai reikšti ir asmenybės pilietinio aktyvumo raiškai visuomenėje ir valstybėje užtikrinti”. Susirinkimai ar pavienio asmens akcija gali vykti viešosiose vietose, gyvenamųjų vietovių gatvėse, aikštėse, parkuose, skveruose ir bendrojo naudojimo pastatuose visomis savaitės dienomis nuo 8 iki 22 valandos. Suderinus susirinkimai gali būti organizuojami ir kitu paros metu, tačiau tik tose vietose, kuriose įrengtas stacionarus apšvietimas, ir netrikdant gyventojų poilsio. Susirinkimo organizatoriai ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki numatytos susirinkimo dienos privalo pateikti savivaldybės administracijos direktoriui ar jį pavaduojančiam asmeniui rašytinį pranešimą apie organizuojamą susirinkimą, kuriame dalyvaus daugiau kaip 15 žmonių ir t.t.
Dėl miesto mokyklų problemų nėra. Seniai jau galėjo būti vienas administracinis vienetas, jungiantis tris pastatus, kuriuose vaikai liktų savo jiems pritaikytose patalpose. Priešmokyklinukus iškėlus mokyklon, užtektų vietos darželinukams. Parašyti prašymai į darželius ,matyt, skaičiuojami taip, lyg visi parašiusieji prašymus tais pačiais metais atvestų vaikus į darželį. Juk dabar vaikutį tik gimusį jau registruoja eilėn.
Užuot vėl draskius pradinukams pritaikytą tiek aplinkos, tiek patalpų atžvilgiu pastatą, už tuos pinigus verčiau pristatyti priestatuką buvusiai Saulutei, jeigu jau planuojamas , kas yra visiškai realu, jaunų šeimų skaičiaus didėjimas rajone. Ne visiškai raionalu vėl kaitalioti pastatus mokinių grupėms, kurie jau jiems pritaikyti, Taip kad pastatų keitimo ir jų jungimo į vieną vienetą reforma arba pertvarka švietime nevadinčiau Tikra reforma būtų ugdymo sąlygų suvienodinimas, kas yra pabrėžiama ir Švietimo ministerijos dokumentuose.
Problema, kurią tikrai reikėtų skubiai spręsti ir kas būtų panašu į reformą , yra tai, kad keliose rajono mokyklėlėse dirbama jungtinėse klasėse, tuo skriaudžiant vaikus, jie negauna reikiamo ugdymo. po to jiems būna sunku gimnazijose. Dabar taip atrodo, kad tokios mokyklėlės egzistuoja vien dėl mokytojų darbo vietų. Mokytojų dabar tikrai reikia, todėl norintys tą darbą dirbti, jį tikrai ras.
Tai ir duos tokias vertybes, kaip mokytojas ponas Zibalas. Šis mokytojas elgiasi, kaip nemokytojas. Apsaugok, viešpatie, nuo tokio mokytojo. Labai jau nekorektiškai elgiasi taip, kaip -“kieno vežime sėdžiu- to ir giesmelę giedu”… Na taip neturėtų būti. Mokytojas turi būti Mokytojas ir visiems mokiniams vienodai teisingas, o tai yra – nešališkas.
Taigi net lapas nenukrenta be žinios. Jei imsis iniciatyvos dar per snapą po to gaus.
Neseniai pagalvojau. Yra ne viena mokykla, kuri turi ilgamečiu gerus rezultatus. Imi, analizuoja, važiuoji pasisemti patirties ir tada pritaikai savo rajonui
Bet nebūkime naivus, tikrai ne mokslo rezultatams pagerinti daroma ši perestroika
Manyčiau, kad labai rimta situacija rajone ir reikia atšaukti merės Živilės Pinskuvienės kasmetines šiuo metu esančias atostogas, baltam vasaros dvasios ubagų baliui, bus sukaupta daugiau nepanaudotų kasmetinių atostogų….
O kur gi abi švietimo skyriaus vedėjos: eks ir dabartinė? Krūmuose sėdi! Tai jos, specialistės, pirmiausia, turi atlikti rimtą dabartinės švietimo padėties( kokybės, pasiekimų, finansinės, ekonominės…) analizę, pateikti ne vieną reformos variantą su apskaičiuotomis pasekmėmis. Dar turi konsultuotis , bendradarbiauti su švietimo ministerijos specialistais, įvertinti kitų rajonų patirtį, kur pertvarkos jau įvykusios. Tik tada, pateikti visuomenės ir valdžios diskusijoms. Įsivaizduokime kiek tam reikia laiko. Bet kokiu atveju, pertvarkai ruošiantis bent metus, būtų prarasta mažiau, negu „statybininkė „pradėjus reformą vykdyti jau po mėnesio, kai bus neišvengta didelių kladų ir padaryta nepataisoma žala visiems – ir vaikams, ir tėvams, ir pedagogams.
„Kai tik valdžia pradės tildyti opozicijos balsus, tai bus pradžia to kelio,kuris ves į represijas ir kiekvieno žmogaus gyvenimą baimėje“(H.Truman)
30 laisvės metų, o reikia raginti žmones nebijoti savo nuomonės. Kažkokia iškreipta laisvė. Dirbtinė.
O jūsų kvietimas teisingas. Pirma bendruomenė išdiskutuoja, pateikia savo siūlymus, tada valdžia išanalizuoja siūlymus ir teikia planą.
Jei mokytojai tokie bailiai, tai ko tikėtis iš paprasto žmogaus? O kokias vertybes jie duos mokiniams?
Mokytojai bijo kažką sakyti, nes visi nori turėti darbą. Daugiau iniciatyvos turėtų imtis tėvai, jei jiems ne tas pats, kaip mokysis jų vaikai.
labai gerai, kad mokinių tėvai ir jaunimas pamatė ir tą neparadinę merės pusę. Ji labai negraži. Esu mačiusi, kaip „tvarkomi“ nepaklusnieji biudžetininkai. Metodai nepadarytų gėdos ir kriminaliniam pasaulyje. Iš mokytojų aktyvumo nelaukite. Visi tyli, nes bijo nepatekti į merės mokykloje dirbančių sąrašą.