2021-aisiais metais Bendrajame pagalbos centre daugiausia užregistruota greitosios medicinos pagalbos iškvietimų

2022-01-24

   2021 metais Bendrajame pagalbos centre buvo atsakyta į 2 142 042 pagalbos skambučius, registruota ir pagalbos tarnyboms perduoti 1 221 272 pranešimai apie pagalbos poreikį. Lyginant su ankstesniais metais, atsakyta į daugiau skambučių ir užregistruota daugiau pranešimų visoms skubiosios pagalbos tarnyboms.

1 pav. Atsakytų skambučių ir tarnyboms perduotų pranešimų skaičiaus santykis

   Skirtingai nei ankstesniais metais, daugiausia užregistruota greitosios medicinos pagalbos kompetencijos įvykių. Toks pokytis nebuvo netikėtas, nes praėjusiais metais buvo perimtas greitosios medicinos pagalbos skambučių administravimas. Dėl šios priežasties 2021 metais buvo užregistruota 617 922 greitosios medicinos pagalbos kompetencijos įvykiai, kai 2020 metais jų skaičius siekė tik 444 471.

   Policijos kompetencijos įvykių šiemet taip pat užregistruota daugiau – 544 658 (2020 metais – 540 006). Daugiausia buvo kelių eismo taisyklių pažeidimų (116,4 tūkst.), antroje vietoje – įvairūs viešosios tvarkos pažeidimai (110,7 tūkst.), o trečioje vietoje – smurtas artimoje aplinkoje (54,5 tūkst.). Pranešimų apie smurtą artimoje aplinkoje buvo užregistruota 3,5 tūkst. mažiau nei 2020 metais.

   Priešgaisrinei gelbėjimo tarnybai ir aplinkosaugininkams 2021 metais taip pat perduota daugiau pranešimų. Užregistruoti 33 176 įvykiai priskirti priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos kompetencijai ir 17 265 – aplinkosaugos (2020 metais atitinkamai 32 620 ir 15 146).

2 pav. Užregistruoti pranešimai pagal įvykių tipus

   Nors pastebimai išaugo registruotų ir pagalbos tarnyboms perduotų pranešimų skaičius, atsiliepimo laikas nenukentėjo. Vidutinis atsiliepimo laikas kaip ir anksčiau siekė 5 sekundes, o per 15 sekundžių buvo atsiliepiama į 91,6 procento skambučių (2020 metais – 91,1 procento).

  Bendra pokalbių įrašų trukmė siekia 42,2 tūkstančio valandų (norint juos visus perklausyti prireiktų beveik 5 metų).

  Kokybę ir operatyvumą išlaikyti padėjo didesnis skambučius aptarnaujančių darbuotojų skaičius, o taip pat kasmet po truputį vis mažėjantis trukdančių bei netikslinių skambučių skaičius.

Vilma Juozevičiūtė, Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams

Įkeliama