Ar pastebėjote, kad gatvėse vis dažniau galima sutikti BMW automobilius, kurių modelius įvardinti darosi vis sunkiau? Šiuo metu BMW siūlo 18 skirtingų modelių (neskaitant skirtingų modifikacijų ir M serijos variacijų). Jeigu pažvelgtume į BMW modelius prieš 20 metų, jų buvo vos keletas ir kiekvienas automobilių mėgėjas galėjo įvardinti juos visus.
Kodėl šiandien BMW siūlo žymiai daugiau skirtingų modelių ir kokie tarp jų yra skirtumai?
Pirkėjai nori didesnio pasirinkimo
Prieš daugelį metų Amerikoje stipriai išpopuliarėjo Ford Model T – tai buvo paprastas ir nebrangus automobilis kiekvienai šeimai. Tuo metu automobilis buvo tik transporto priemonė kelionėms iš taško A į tašką B ir niekam netrukdė tai, kad gatvėse beveik visi automobiliai buvo identiški. Šiandien automobilis yra gerokai daugiau nei transporto priemonė, todėl pirkėjai, išleisdami dideles pinigų sumas, nori patenkinti kuo daugiau savo lūkesčių.
Kaip pavyzdį galime paimti pasiturinčias šeimas, kurios nori kelių automobilių skirtingoms progoms. Savaitgalio pasivažinėjimams jie gali rinktis sportišką ketvirtos serijos modelį, trumpoms kelionėms mieste puikiai tiks nedidelis BMW X1 visureigis, tolimai kelionei su šeima BMW siūlo didelį, komfortišką ir talpų X7. Galiausiai, verslo susitikimams siūlomi prabangūs penktos arba septintos serijos sedanai.
BMW siekia, kad pirkėjas, nusprendęs įsigyti jų automobilį, neišeitų iš atstovybės nusivylęs modelių pasirinkimu.
Naujos technologijos atveria daugiau galimybių
Moderniose gamyklose vis daugiau darbo atlieka automatizuoti robotai, vis lengviau integruojamos naujos sistemos. Seniau naujo modelio gamyba buvo žymiai sudėtingesnė, kadangi kiekvienos kėbulo dalies, elektros sistemos ir variklio suderinimas reikalavo daugiau laiko ir lėšų. Dabar gamybos metu daugiau dėmesio skiriama universalumui – siekiama, kad kuo daugiau detalių būtų galima sumontuoti į skirtingus modelius.
Pavyzdžiui, šiuo metu BMW naudoja CLAR platformą, ant kurios yra gaminami antros, trečios, ketvirtos, penktos, šeštos, septintos, aštuntos serijos modeliai ir netgi daugelis visureigių. Pakeičiami tik tam tikri važiuoklės elementai, amortizatoriai ir kitos detalės, būtinos atitinkamam komfortui ar stabilumui pasiekti.
Taip pat nepamirškime naujų variklių, ratlankių ir padangų. Iš keturių cilindrų 2.0 l variklių inžinieriai išspaudžia daugiau nei 200 arklio galių. Originalūs BMW ratlankiai yra tvirti, lengvesni, todėl įprasta, kad trečios serijos BMW su tokiu varikliu gali pasiekti 100 km/val greitį per mažiau nei 6 sekundes.
Automobilius perka daugiau žmonių
Kai prieš 20 metų BMW siūlė tik keletą skirtingų modelių, šeimose buvo įprasta turėti po vieną automobilį. Laikui bėgant ir ekonomikai augant, automobilius įsigyti panoro ir kiti šeimos nariai, todėl paaugo ir paklausos įvairovė. Pavyzdžiui, tėtis nori brangesnio ir talpaus penktos serijos universalo, o neseniai vairuotojo pažymėjimą įsigijusiam studentui reikia sportiško, nebrangaus ir ekonomiško antros serijos BMW.
Taip pat atsižvelgiama ir į eksploataciją. Čia kalbame ne tik apie kuklesnes kuro sąnaudas, bet mažesnės klasės BMW padangos įprastai būna mažesnių matmenų, todėl tiek montavimo, tiek pačių padangų kaina būna mažesnė. Taip pat prekyboje atsiranda pigesnių važiuoklės detalių, filtrų ir t.t.
Šiais laikais žmonėms prieinami įvairiausi patogumai, todėl ir jų poreikiai auga milžinišku tempu. Anksčiau BMW siūlė tik vieną visureigį, o šiandien jau galite rinktis net iš septynių. Lengvųjų automobilių serija taip pat išsiplėtė nuo pirmos iki pat aštuntos. Neretai automobilių mėgėjai peikia tokius gamintojų nuosprendžius, bet jeigu yra paklausa – atsiranda ir pasiūla.
Užsakymas ŠS Nr. 22-81