/ VIRGINIJUS SARPAUSKAS /
/ Nuotrauka autoriaus /
Širvintų rajono savivaldybė yra viena iš kitų šešiasdešimties Lietuvos savivaldybių. Lietuva savo ruoštu, yra viena iš dvidešimt septynių šalių, sudarančių Europos Sąjungą. Be ES, pasaulyje dar yra galybė formalių ir neformalių valstybių sąjungų, blokų, draugijų. Viso progreso variklis yra konkurencija ir noras gyventi geriau. Taip kad Širvintų rajono savivaldybė nėra pati sau viena, ji konkuruoja su Ukmergės, Molėtų ir visomis kitomis Lietuvos savivaldybėmis. Lietuva būtinai konkuruoja su Latvija, dar labiau su Estija bei Lenkija, ir galiausiai su visomis kitomis ES šalimis. ES, kad ir kokia stipri bebūtų, konkuruoja su visu likusiu pasauliu. Tik, aišku, konkurencija gali būti be taisyklių, ir paremta aiškiomis, visuotinai priimtomis teisės ir garbingo elgiasio nuostatomis, kokios galioja tarp šalių ES viduje, tarp ES ir JAV, Junginės karalystės, ir ES nepriklausančiomis, bet Vakarų pasaulio šalimis.
Taigi, nors ES šalys ir konkuruoja tarp savęs, bet tuo pačiu yra viena kitai labai svarbios, konkuruojant su visu likusiu pasauliu. Europos sąjungai svarbu, ar Lietuva laikosi teisės viršenybės principų, ar sveika Lietuvos bankinė sistema ir ekonomika. ES taip pat svarbu, kokia Lietuvos švietimo sistemos būklė.
Prieš rašydamas savo nuomonę apie Širvintų rajono savivaldybės švietimo tinklo kaitą, perskaičiau 2017 metų Valstybės kontrolės atliktą švietimo sistemos audito išvadą, 2018 metų Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centro paregtą Lietuvos švietimo būklės apžvalgą, taip pat remsiuosi 2020 m. rugpjūčio 27 d. tarybos sprendimu Nr. 1-179 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. balandžio 2 d. sprendimo Nr. 1-59 „Dėl Širvintų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų priešmokyklinio ugdymo grupių ir mokinių skaičiaus grupėse, klasių skaičiaus kiekviename sraute ir mokinių skaičiaus kiekvienos klasės sraute 2020–2021 mokslo metais ir priėmimo laiko nustatymo“ dalinio pakeitimo priedu, ir tuo keistu 2021m. vasario mėn. būsimu tarybos sprendimo projektu be autorystės „ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2021–2025 METŲ BENDRASIS PLANAS“. Visos citatos ir teiginiai bus iš šių nuorodų.
„Europos Komisija (EK), Tarptautinis valiutos fondas (TVF) ir Ekonominio bendradarbiavimo plėtros organizacija (EBPO), vertindamos Lietuvos pažangą, kritikuoja šalį dėl negerėjančios ugdymo kokybės ir neefektyvaus švietimo finansavimo“
„Išpūsta infrastruktūra lemia tai, kad švietimui skiriamų lėšų didesnė dalis skiriama pastatams išlaikyti. Atlyginimams išleidžiame santykinai taip pat daugiau nei ES vidurkis, todėl lieka mažiau lėšų ugdymo kokybei. Tai rodo ir negerėjantys Lietuvos mokinių pasiekimai, matuojami EBPO PISA2 tyrimo metu, ir Lietuvos pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, brandos egzaminų rezultatai. Mokinių pasiekimai mažesnėse kaimo mokyklose yra žemesni nei miesto, o tai tik dar labiau didina atskirtį. Mokslininkų, tyrinėjančių švietimo ateitį, nuomone, žemų pasiekimų mokiniai yra potenciali našta visuomenei, dauguma iš jų nesugebės gyventi ir dirbti savarankiškai, juos reikės išlaikyti“ (Valstybės kontrolės audito išvada, toliau VK)
Svarbūs faktai, kuriuos vertėtų žinoti:
ES šalys švietimo sistemai išlaikyti skiria vidutiniškai po 4,8 – 4,9 procento BVP. Lietuva švietimo sistemai skiria 5,2 – 5,4 proc. BVP.
Vienam mokytojui tenkantis mokinių skaičius Lietuvoje yra mažiausias tarp ES šalių. 2015 m. ES šis rodiklis buvo 12,7, o Lietuvoje – 7,8 ir toliau mažėja.
Lietuva yra priešpaskutinėje vietoje ES pagal pradinio ir penktoje nuo galo pagrindinio ugdymo lygmens klasių dydį (mažumą). Tarp kaimo ir miesto mokyklų šis skaičius skiriasi 9 kartus, o mokinių pasiekimai, ypač mažose kaimo mokyklose, negerėja.
Lietuvos pradinių klasių mokytojui tenka 10 mokinių, o vidurinio ugdymo mokytojui – 7, kai EBPO šalyse vidutiniškai pradinio ugdymo mokytojui tenka 15 mokinių, vidurinio – 13.
Remiantis šiais faktais ir išvadomis, reikia panagrinėti, kokią šiai dienai turime švietimo tinklo padėtį Širvintų rajono savivaldybėje. Turime tokią finansų sistemą, kad valstybėje yra du asignavimų (finansavimo) šaltiniai, tai valstybės biudžetas ir savivaldybų biudžetai. Savivaldybės iš valstybės biudžeto per Švietimo ir mokslo ministeriją mokinio krepšelio pavidalu gauna mokymo lėšas:
„Mokymo lėšos – tiesiogiai švietimo procesui būtinos lėšos – darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą, mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti, vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms, taip pat ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekai, psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai, profesiniam orientavimui, mokyklų vykdomai sveikatos stiprinimo veiklai ir kitoms ugdymo reikmėms skiriamos lėšos“.
Savivaldybių biudžetų skiriamos lėšos:
„Mokyklos ūkio (aplinkos) lėšos – netiesiogiai su švietimo procesu susijusios lėšos mokyklos ūkiui valdyti ir naudoti, mokiniams vežioti ir kitoms ūkio išlaidoms skiriamos lėšos“
Visos išvados ir demografinės prognozės nurodo tolesnį mokinių skaičiaus mažėjimą Lietuvoje, ir Širvintų rajone taip pat. Prieš pat Nepriklausomybę Širvintų rajone gyveno apie 25000 gyventojų, dabar apie 15500.
Situacija rajono mokyklose
Vienas iš teiginių, kuris krenta į akis, tai per mažas mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojui. O kaip yra mūsų rajone? Kadangi du savivaldybės pateikti duomenų šaltiniai šiek tiek skiriasi, tai siūlau į neesminius netikslumus nekreipti dėmesio.
Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazijoje mokosi 323 mokiniai. „Devintokų“ yra 84, kurie mokosi trijose klasėse, tai vidutiniškai 28 vienoje klasėje. Toliau atitinkamai 22,7; 28 ir 21,7 mokinys vienoje klasėje. Bendras gimnazijos vidurkis 24,85 mokinio vienoje klasėje, nes mokosi 323, o klasių yra 13. Taupydamas laiką paminėsiu tik bendrus visų kitų švietimo įstaigų rodiklius.
- Širvintų „Atžalyno“ progimnazija. Mokosi 332 mokinys, viso 13 klasių, tai bendras vidurkis 25,54 mokinys vienoje klasėje.
- Širvintų pradinė mokykla. Mokosi 335 mokinys, viso 16 klasių, tai bendras vidurkis 20,94 mokinio klasėje.
- Musninkų Alfonso Petrulio gimnazija. Mokosi 245 mokinys, viso 13 klasių, tai bendras vidurkis 18,85 mokinio klasėje.
- Gelvonų gimnazija. Mokosi 135 mokinys. Nurodoma, kad yra 10 klasių, bet tai laviravimas, nes 1 ir 2; bei 3 ir 4 klasės yra jungtinės. Tai būtų teisinga teigti, kad klasių yra 12. Tai bendras vidurkis be laviravimo 11,25 mokinio klasėje.
- Bartkuškio mokykla – daugiafunkcinis centras. Mokosi 44 mokiniai. Nurodoma, kad yra 4 klasės, bet tai ir vėl laviravimas, nes visos klasės jungtinės po dvi, tai be laviravimo yra 8 klasės. Bendras vidurkis 5,5 mokinio klasėje.
- Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos, Zibalų pagrindinio ugdymo skyrius. Mokosi 9 mokiniai. Jungtinė pradinė klasė. Be laviravimo 4 klasės. Tai bendras vidurkis 2,25 mokinio klasėje.
Visose rajono švietimo įstaigose mokosi 1423 mokinys. Nurodoma 70 klasių, tačiau be jungtinių klasių laviravimo turėtume 79 klases. Tai bendras rajono vidurkis yra 18 mokinių vienoje klasėje.
Primenu, kad „EBPO šalyse vidutiniškai pradinio ugdymo mokytojui tenka 15 mokinių, vidurinio – 13“
Tai Širvintų rajono savivaldybės švietimo tinklas tiek ES, tiek Lietuvos kontekste atrodo gan gerai. Bet tai tik vidurkis, ir tik dalinis situacijos matymas.
Anksčiau minėti auditas ir apžvalga, su kurių išvadimis visiškai sutinku, didelę svarbą skiria vidutiniam mokinių skaičiui, tenkančiam vienam mokytojui. Kodėl tai yra svarbu?
Svarbu net tik vidutinis vienam mokytojui tenkantis mokinių skaičius, bet ir tolygumas visoje savivaldybėje.
Mano nuomone, Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijoje padėtis yra beveik ideali. Vidutiniškai vienam mokytojui tenka 18,85 mokinio. Pati švietimo įstaiga yra geografiškai labai geroje vietoje – „keturių kelių sankryžoje“.
Tačiau visiškai kitokia padėtis yra su Gelvonų gimnazija ir Bartkuškio mokykla – daugiafunkciniu centru. Jau dabar šiose švietimo įstaigose yra tik po vieną klasės komplektą o dalis klasių yra jungtinės. Šalia Bartkuškio, visiškai netoli yra Maišiagala – stiprus traukos centras. Tiek demografinės tendencijos, tiek pati Širvintų rajono savivaldybė nurodo, kad šioje švietimo įstaigoje mokinių tik mažės.
Nei kiek nėra geresnė Gelvonų gimnazijos padėtis. Miestelis yra labai toli nuo pagrindinių kelių. Taip pat, tiek demografinės tendencijos, tiek pati Širvintų rajono savivaldybė nurodo, kad šioje švietimo įstaigoje mokinių tik mažės. Bet tai juk gimnazija ir situaciją reikia vertinti kur kas atidžiau.
Valstybės kontrolės audito citata: „75 proc. gimnazijų vadovų pripažino, kad ne visiems 11–12 kl. moksleiviams gali sudaryti sąlygas mokytis tam tikrų pageidaujamų dalykų, nes nesusidaro minimalios mokinių grupės. Ši problema aktualesnė mažesnėse rajonų ilgosiose gimnazijose, kuriose yra po vieną 11 ir 12 kl. komplektą. Jos kartais negali užtikrinti net tam tikrų bendrojo lavinimo branduolio – gamtamokslinio ar socialinio ugdymo – dalykų pamokų, o miesto gimnazijos, kur yra po kelias 11-as ir 12-as klases, dažniausiai negali užtikrinti tik meninio ugdymo (dailė, muzika), kūno kultūros ar pasirenkamųjų dalykų“
Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazija ir Širvintų „Atžalyno“ progimnazija
bei Širvintų pradinė mokykla
Šioms švietimo įstaigoms noriu skirti išskirtinį dėmesį. Jose mokosi beveik po vienodą mokinių skaičių, apie 330. Vadinasi, jos yra gerai subalansuotos, iš vienų į kitas pereina beveik vienodas mokinių skaičius, viena kitą papildo. Gimnazijoje ir progimnazijoje yra po 13 klasių. Bet ties čia reiktų sustoti.
Ką tik pasibaigė Seimo rinkimų kompanija. Beveik visos partijos savo rinkimų programose akcentavo švietimo sistemos pertvarkos svarbą. Partijos, kurios dabar sudaro valdančią daugumą, rinkimų metu žadėjo inicijuoti nacionalinį partijų susitarimą švietimo klausimu. Vadinasi, šios vyriausybės vienas esminių darbų, bus rasti kuo platesnį sutarimą švietimo klausimais, ir kartu su kitomis partijomis jį pasirašyti. Matant, koks visuomenei svarbus švietimas ir ilgalaikė bei tvari švietimo reforma, sunku patikėti, kad atsirastų partijų, kurios to susitarumo nepalaikytų. Taigi, gan greitai bus parengtas naujas švietimo įstatymas ir kiti teisės aktai.
O ką daro Širvintų rajono savivaldybės administracija? Ji parengė beasmenį tarybos sprendimo projektą, kuriame teigia, kad remiasi „Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768“. Dabar yra 2021 metai. Buvo gražūs dešimt metų, kada buvo galima remtis tomis taisyklėmis. Kiek teko girdėti, tai ir naujoji Švietimo ir mokslo ministerija rengdama naują švietimo tvarką remsis ES šalių patritimi, ir sieks, kad mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojui siektų ES šalių vidurkį. Tai yra 13 – 15 mokinių.
Kokią turime situaciją progimnazijoje ir gimnazijoje? Vienam mokytojui tenka apie 25 mokinius. Turime baveik po 330 mokinių mokykloje. Po 13 klasių. Tai, jeigu laikysimės daugiametės ES patirties, ir galimos naujosios švietimo programos, ir sieksime klasėje turėti po 15, ar bent 18 mokinių, tai klasių komplektų skaičius išaugs nuo 18 iki 22. Vidutiniškai 20 klasių.
Klausimas, į kurį aš ir pats neturiu atsakymo – ar progimnazijos ir gimnazijos mokyklų pastatuose sugebės talpinti po tokį skaičių klasių? Ar fiziškai yra tiek kabinetų? Kiek klasių komplektų gali vykdyti švietimą viena pamaina?
Manau, kad, norint sutalpinti 20 klasių komplektų vietoje dabartinių 13, tektų išnaudoti bibliotekos, skaityklos, mokytojų ir direktorės kabinetus.
Tai apie kokį gimazijos ir progimnazijos jungimą galima kalbėti? Ką į tai pasakys Švietimo ir mokslo ministerija?
Darbar apie tai, kodėl taip svarbu tinkamas mokinių skaičius, tenkantis vienam mokytojui. Cituoju:
„Skiriasi mokinių patirtis, motyvacija, mokymosi stilius ir tempas, talentai ir pan., o ugdymo procesas yra atviras skirtingam žinojimui. Taigi, mokykla privalo sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui mokytis pagal jo gebėjimus ir kompetencijas. Individualaus ugdymo pagal poreikius svarbą pabrėžia strateginiai dokumentai – Lietuvos pažangos strategija „Lietuva 2030“, Valstybės švietimo 2013–2022 metų strategija, Geros mokyklos koncepcija. Ugdymas pagal individualius mokinių poreikius sudarytų galimybes ne tik įgyti pagrindinių žinių, bet ir geresnes sąlygas siekti aukštesnių gebėjimų, mažintų socialinę atskirtį, kuri neigiamai veikia bendrus mokinių pasiekimus, didina ankstyvą mokinių pasitraukimą iš ugdymo proceso“
Individualų ugdymą pagal poreikius galima užtikrinti tik mokytojui dirbant su optimaliu mokinių skaičiumi klasėje. Cituoju:
„Svarbu atpažinti specialiuosius ugdymosi poreikius. Švietimo ir mokslo ministro įsakymu nurodyta, kaip jie turėtų būti nustatomi. Jų gali atsirasti dėl išskirtinių asmens gabumų, įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių“
„Tarptautinis penkiolikmečių mokymosi tyrimas rodo, kad mokinių iš žemo socialinio, ekonominio ir kultūrinio statuso šeimų pasiekimai Lietuvoje yra prastesni nei jų bendraamžių iš aukšto socialinio, ekonominio ir kultūrinio statuso šeimų. Tai ypač būdinga rajonų mokykloms (išskyrus rajonų centrų mokyklas). Tokie vaikai turi mokymosi sunkumų, nes praleidžia pamokas, neatlieka namų darbų dėl skurdžios šeimos padėties (tėvai bedarbiai, per mažos gyvenamosios patalpos, nėra kur ruošti pamokų) ar šeimos priskyrimo socialinės rizikos grupei“
Švietimo tema yra be galo plati. Pvz. švietimo tinklas ir su juo glaudžia susijęs mokinių pavežėjimas, savivaldybei privaloma viešoji paslauga, viešasis susisiekimas.
Kita tema, kuri gan makabrištai skamba mūsų savivaldybėje – jaunų mokytojų pritraukimas. O kiek mokytojų išprašyti, ar patys susiprato, ir įsidarbino Vilniuje, ir daugiau už jokius pinigus į Širvintas negrįš…
Trumpa ilgo teksto pabaiga. Pasiūlymai
Švietimo įstaigos, kurios turi likti savarankiškos:
Širvintų Lauryno Stuokos Gucevičiaus gimnazija
Širvintų „Atžalyno“ progimnazija
Širvintų pradinė mokykla
Musninkų Alfonso Petrulio gimnazija
Bartkuškio mokykla – daugiafunkcinis centras. Kad teisiškai viskas būtų sklandu, tai galima pavadinti „Reorganizavimas prijungimo būdu“ jungiant prie Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos. Bet reikia kalbėtis su kiekvienu mokiniu ir jo tėvais individuliai, kokią švietimo įstaigą jie nori pasirinkti.
Kitas nonsensas, apie kurį savivaldybė nieko nemini, tai Širvintų „Atžalyno“ progimnazijos, Zibalų pagrindinio ugdymo skyrius, kuriame mokosi tik 9 mokiniai. Ar taip sunku juos atvežti į Širvintų pradinę mokyklą?
Kiek kebliau spręsti Gelvonų gimnazijos klausimą. Mano manymu, gimnazija neturi jokios perspektyvos. Mano patarimas tėvams. Jeigu skystai valdžiai pritrūktų politinės valios, pasirūpinkite savo vaikais labiau, nei patys savimi. Imkite juos ir vežkite į kitas švietimo įstaigas. Jeigu nepriimtų nei viena, taip vadinamos savos savivaldybės švietimo įstaiga, vežkite į Ukmergę. Praeis keli metai, džiaugsitės.
Dabar tikrai pabaigai. Gruodžio paskutinės dienos. Pradžiai iš progimnazijos, sekančią dieną iš gimnazijos mokytojų ateina žinia apie gręsiančią nežinią. Po Naujųjų internete pasirodo beasmeniai, gal besmegenių parengti, tarybos sprendimo projektai. Visuomenė nulio vietoje, mokytojai nulio vietoje. Taip nesidaro.
Pradžiai turėtų būti diskutuojama su visa visuomene, ne tik su dabartiniais tėvais, bet ir su būsimais tėvais, ir su visa bendruomene. O ką apie šią situaciją mano mokytojai? Ar jie tikrai neturi teisės ir teisėtų lūkesčių žinoti savo profesinę perspektyvą ir galimybę dirbti savo švietimo įstaigoje, ar bent jau po reorganizacijos kitoje? Ar reorganizacija būtinai turi būti baudžiamoji, egzekucinė? Ar jau ieškoti sunkvežimio atviru kėbulu, mokytojams užrištomis akimis nežinoma kryptimi išvežti?
Vietoj epilogo
Mano nuomone, ta visa mokyklų tinklo pertvarka, tėra tik dūmų uždanga. Pagrindinis klausimas, kas bus su atlaisvintu darželio pastatu. Komitetų posėdžio metu į šį klausimą, jūsų merė atsakė apytiksliai taip: „Nesijaudinkite, tikrai nestovės išdaužytais langais”. Toks atsakymas, tiesioginį žmonių pasitikėjimą turintiems tarybos nariams.
Bet kokiu atveju, turėsiu apie šiuos įvykius informuoti Seimo Švietimo ir mokslo komitetą. O tik vėliau nuspręsiu, kaip balsuoti, kai žinosiu daugelio Jūsų nuomonę.
Virginijus Sarpauskas yra Širvintų rajono savivaldybės tarybos narys
Manyčiau, kad labai rimta situacija rajone ir reikia atšaukti merės Živilės Pinskuvienės kasmetines šiuo metu esančias atostogas, baltam vasaros dvasios ubagų baliui, bus sukaupta daugiau nepanaudotų kasmetinių atostogų….
Kaip suprantu, Stuokos gimnaziją ponia, švelniai tariant, išprievartavo…
Širvintose susiklostė Druskininkų savivaldybės situacija. Ką bedarysi, bet per rinkimus merės grupė (nesvarbu ar su partijos, ar su visuomeninio judėjimo pavadinimu) gaus daugumą taryboje, t. y. ne mažiau 11 tarybos narių. Pritariančių (drauge su susiorganizuotais balsais) bus daugiau nei nepatenkintų (mokyklų reforma kaip ji beįvyktų neturės reikšmingos įtakos).
Ne tiek svarbu kas bus meru. Daug svarbiau, kad nesusidarytų situacija kaip dabar, kai viena partija gali daryti ką tik panorėjus, nes kitos partijos neturi net teorinių galimybių pasipriešinti
Vyksta klasikinis ėjimas. Reikia visus sukompromituoti, sukelti abejones, pasėti nepasitikėjimą. Po Živilės tikrai sunku įsivaizduoti ką nors padoraus ir nuosaikaus meru.
Su visa pagarba, žmogus tikrai stengiasi, bet Sarpausko kaip mero neįsivaizduoju.
tai tik dziugtis reikia, bus naujas meras sarpauskis ir bus super, tik uz pokycius ir reformas! valio
Tiesiog 2023 balso teisę jau turės visi šiuo metu gimnazijoje besimokantys mokiniai. Nemanau, kad jaunimas užmirš skriaudą. O jie turi seserų/ brolių, tėvų ir senelių. Tad tie 300 su savais gali virsti geru 1000 PRIEŠ
Norit pasakyti, kad mūsų merė neprilygsta Druskininkų Malinauskui? Žiūrėdamas į savivaldybės gyventojus drįstu manyti, kad jos pergalė 2023 metų rinkimuose yra garantuota.
Gal ir ne į temą aš čia, bet man susidarė toks įspūdis, kad merei nusibodo (o gal pavargo, vis tik amžius) vaidinti širvintiškius mylinčią, gerbiančią, atsidavusią. Zoomas pridarė bėdos, nes gana didelis žmonių skaičius pamatė tai, kuo ji iš tikrųjų yra. Bendravimas iš aukšto, manipuliavimas, besąlygiškas žinojimas, ko reikia Širvintoms ir kaip turi būti, ir naivus tikėjimas, kad būtent taip ir turi būti ir taip bus visada ir melavimas, kaip antroji šios ponios oda…taip ir užgęsta žvaigždės.
Tomui. Na ir uzlankstet. Tik nereikia gąsdinti 🙂 Jei kažkas nepritaria, reiškia finansavimas mažinamas? Čia taip propaguoja visuotinį paklusnumą?
Del matematikos egzaminų. Jo Lietuvoje 2020 m neišlaikė 32 proc. Nedaug ir skiriamės. Dar reikia pažiūrėt kokia dalis laikė valstybinį egzaminą. Gal jį pasirinko daugiau abiturientų nei įprastai ir neįvertinę savo galimybių? Visi žino, kad stojant į aukstąsias geriau valstybinį išlaikyt su minimaliu balų, negu mokyklinį maksimumu.
Ne sienų spalva svarbi vaikams ar ištrupėjusios grindys. Jei nėra pinigų remontui- nereikia. Gimnazijos mokinių pasiekimai ir be jų yra puikūs. O iš nesėkmių reikia mokytis, bet ne grąsinti, kad 38 proc neišlaikė matematikos rgzamino, todėl dabar eisit į Atžalyną!
Reikia mokymosi priemonių ir mokytojo, kuris padeda vaikui mokytis, o ne tik moko. Vaikai vertina akademinę mokymosi aplinką, laboratorijas, nors ir kuklias, ramią ir pagarbią aplinką. Jie yra lygiaverčiai mokymosi partneriai ir kartu turi spręsti mokymosi (ir ne tik) problemas, jiems reikia siūlyti kuo daugiau įvairių pasirenkamųjų dalykų ir mokymąsi ne 28- 30 mokinių grupėje A kurse, o daug mažesnėje. Vaikas turi teisę rinktis, keisti pasirinkimus ir jaustis mokykloje gerai.
https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000136635/dviracio-zinios-zivile-pinskuviene-gerajam-sirvintu-zmogui-as-pas-jus-del-tualeto
Tomai, svarbiausia gauti finansavimą, o kad rugsėjį mokiniai ir darželinukai eis į neparuoštas klases, tai nieko tokio, ar ne? Reformas reikia daryti, bet protingai ir mažiausiai skausmingas
Komentarų niekada nerašau, bet šį kartą nesusilaikiau. Eu ne vienerius metus dirbęs tai vienoje, tai kitoje ministerijoje. Apie jų biurokratinius sprendimus ir požiūrį galėčiau ir knygą parašyti. Bet ne čia esmė. Šioje situacijoje Stuokiečiai, kurie manė galėsę išgelbėti pasaulį, gali būti, kad labai pakenkė. Jie nepritarė reformai, beveik vienbalsiai. Tokiu atveju galutinį sprendimą priima švietimo ir mokslo ministerija. Brangieji, patikikėkite, jie tikrai neskaitys ir nesigilins į jokius pasiūlimus ir pageidavimus, jei neturi tam laiko, jie nevažiuos į rajoną ir neapžiūrinės nei patalpų, nei teritorijų, vargu bau ar pasigilins, kur tas Širvintų rajonas iš viso yra. Jie pagal savo popieriukų eilutę priims sprendimą.O pagal dabartines aktualijas (kas domisi, tas supras), viską mažinti, griauti, jungti, taupyti. Ir tas galioja visai Lietuvai. Domiuosi, todėl manau, kad jei būtų reforma pas mus daroma dabar su visais pritarimais, tai dar kažkokį finansavimą būtų galima gauti, jei ne, po kelių metų buldozeris be nieko visoj Lietuvoj, paskaitykite dabartinės Vyriausybės pozicijas….
Permainos rajone ne tik reikalingos, bet ir butinos, cia kalbu buti negali, nusivaziavimo mokiniu lygis egzaminu, reikia kazka daryti, o mokymasis pas gerus ir tuos pacius mokytojus iki pat brandos yra labai svarbu.Kadangi Sirvintu mieste mokyklos tusteja, o darželiuose vietų truksta, galbut ir mieste vertetu tureti nauja darini: gimnazija, kurioje mokytusi visi mokiniai nuo 1 iki 12 klases.
Labai geras sprendimas „atzalyno“ pastate steigti gimnazija.
Labai pritariu merei ir labai sveikinu.
Mane stebina tėvų teiginiai, kad ir jie sugrūsti mokėsi ir dviem pamainom. Prašom. Grąžindami vaikus į praeitį, grįžkite ir patys. Vażinėkit mašinom, kokios vaikystėj buvo. Skalbkit rankom, kaip jūsų mamos. Aaa. Nenorit. Tai kam vaikus į praeitį grūdat?
O kodėl nenorit jungt 1-8 klasių? Vyresni vaikai mažesnius kartu į mokyklą nuves, paglobos
Šia situacija labai džiaugiasi pradinukų tėvai. Didelė mokykla, meno mokykla vietoje. Viskas taip. Bet vaikai greitai auga. Ir tada jūsų vaikai pateks į tą sugrūstą atžalyną. Ar to norite?
O ar gali būti kitaip, kai rajono gyventojų skaičius mažėja po 1,5% kasmet? Tai tik laiko klausimas kada tas įvyks.
Daug puikių mokinių į gyvenimą išleido Bagaslaviškio vidurinė mokykla. O kur ji dabar? Tikriausiai ateityje mūsų nykstančiam rajonui ateis laikas, kai pakaks vienintelės mokyklos su gimnazijos klasėmis.
Gelvonų gimnazija pagal pasiekimus ketvirtame šimtuke. Tai daug pasako apie mokytojų darbą
Pritariu net labai. Sitas ponas tikrai labai moka kitą sumenkinti ir pazeminti. O apie etika isvis net kalbos nera. Na bet cia pateisinama, nes jis nei kaimo mate, nei zino kaip ten kas buvo ar yra.
Vietinių mokytojų tėra tik keletas, visgi didžioji dauguma važinėja iš Širvintų, Ukmergės ar net Jonavos. Tai patogumas čia menkas, bet yra didelis noras suteikti žinių, įgūdžių bei galimybių dalyvauti įvairiose veiklose ar projektuose būtent kaimo vaikams.
Labai komiškai atrodo žodžiai „ar turi perspektyvą žmonės po kelių metų būti taryboje vėl, kurie […] reiškia nuomonę kažkokią”. Ir ypač iš mokytojos lūpų
Suprantu mokytojus, norinčius išsaugoti darbo vietą šalia namų. Tačiau būkite sąžiningi, galvokite ne apie savo patogumą, o apie jaunimo ateitį. Jungtinės klasės rajono mokyklose – tai tiesioginis vaiko ateities žlugdymas.
Taip, mokytoja. Jūs teisi. Taryboje gali būti tik tie, kas žlugdo miesto mokyklas. Jie puikiai įvaldė griovimo mechanizmą
Mieli tėveliai, ar turi perspektyvą žmonės po kelių metų būti taryboje vėl, kurie menkina kaimo mokyklas, pedagogus, neetiškai rašo ir reiškia nuomonę kažkokią.
Nereikia menkinti kaimo mokyklų ir jų pedagogų. Labai jau neetiška. Savaime išryškės turime perspektyvą ar ne?
Kad pateikti mokyklų duomenys neatitinka tikrovės, iš kur tokius duomenis traukiate?
Vienoje iš vaizdokonferencijų merės buvo tiesiai paklausta, kas bus su Saulute. Bus tikrai ne darželis, tik neaišku kas.
Tikriausiai Širvintos vis dar mažai pramogų. Šitam rajone vien tik pramogimis rūpinamasi. Atrodo merė tikrai įtikėjo, kad mes Druskininkai (a le kurortmiestis).
Nei viename savivaldybės svetainėje rastame „dokumente”, atkakliai nerašoma, kas bus su „Boružėlė” darželio pastatu miesto centre. Yra tik neoficialios nuomonės, kurios labai gražiai gulasi į vieną paveikslą, ypač, padėtį savivaldybėje stebint ne vienerius metus. Yra ir daugiau keistų dalykų, analizuoju, konsultuojuosi. Matysim, kas iš to bus.
Jei planuotų palikt darželį, taip būtų pasakius. Bet ji pasakė kitaip.
O kas sakė,kad centre remontuojamą darželį ruošiasi uždaryti?Tai kaip tik,pradinės mokyklos pastate bus įsteigtas dar vienas darželis,nes visi norintys netelpa.Kodėl autorius apie tai neparašė?
Apie toleranciją – Girdėjau, kad protingiems bus uždrausta mąstyti, idant nebūtų pažeid-iamos kvailių teisės….
Puikios mintys ir faktai paremti skaičiais!
Geriau turėti vieną labai stiprią gimnaziją nei 3 bele kokias. Tada mokytojai turės pilnus etatus, o tuo pačiu gerus atlyginimus, neprastesnius nei Vilniuje. O vaikams iš rajonų nepagailėti lėšų kokybiškam susisiekimui.
https://lnk.lt/video/kk2-pinskuviene-ir-darzelis-/117324
„Žmogus bijo, nes jam yra ką prarasti… bijo tol, kol galiausiai praranda save.”
Linkiu mokytojams ir tėvams neprarasti savęs ir savo vaikų. Valdžia atėjo ir išeis, o jūs liksite. Nustokite pataikauti.
Svarbu gi gauti kuo daugiau pinigų vykdant reformą. Kuo daugiau naujai rengiamų objektų tuo daugiau atkatų. Jei viskas lieka taip kaip yra nėra darbų, nėra atkatų. Taip kam tada remontuojamas darželis centre, jei jį ruošiamai uždaryti. Pradinė mokykla puikiai įrengta mažiesiems, o to jie tikrai negaus Stuokos patalpose (pvz. kieviename aukste po dvi rūbinėles ir du wc, uždara teritorija). O darželiui šitos patalpos tikrai nepritaikytos. Patys pagalvokit kokius ten reikės atlikti pertvarkymus ir kiek ten reikės investuoti. O tik prieš 11 metų įrengtas pastatas. Jei jau Atžalyne yra tiek daug vietos lai įrengia ten kelias grupes darželio. Daug mažiau kraustymosi ir streso mokinniams, tėvams. Bet gi viskas čia aišku. Kuo daugiau ruošiasi griauti ir keisti to daugiau gaus europinių pinigų.
Palikit mokytojus ramybėje. Jie atmintį turi ir prisimena, kaip buvo susidorota su kitaip galvojančiais 2015 m. Kiek žmonės teismų slenkstį mynė ir kiek sveikatos padėjo. Ir ką. Nu gavo jie kompensacijas, bet kaltininkė tai liko nenubausta.
O ką apie šią situaciją mano mokytojai? Ar jie tikrai neturi teisės ir teisėtų lūkesčių žinoti savo profesinę perspektyvą ir galimybę dirbti savo švietimo įstaigoje, ar bent jau po reorganizacijos kitoje?
Pradžiai turėtų būti diskutuojama su visa visuomene, ne tik su dabartiniais tėvais, bet ir su būsimais tėvais, ir su visa bendruomene.
Taip, matyti, kad didžiausias interesas yra darželio pastatas. Tai juk nusikalstama! Sąmoningai investojami keli šimtai tūkstančių (kol kas), tuo pačiu metu inicijuojan švietimo įstaigų chaotišką ardymą , vadinama pertvarka? Kaip tai vadinama? Kas tai? Vagystė, afera, neišmanymas ar neūkiškumas?
Labai išsamus straipsnis, pateikiantis realius skaičius, o ne improvizacijas. Ačiū.
Rajono carienei jis tikrai nepatiks. Jau matau lojančius jos trolius facebook erdvėj ir visaip bandančius pašiept kitaip mąstančius, arba „rašinėlių rašytojo” pono R. Z. atsaką spaudoje. O pati pačiausioji skaičiuos „unlike” ir žiūrės ar visi atsižymėjo.
Puikus straipsnis protiskai neigaliems. Aciu, kad turite informacijos visokioms skaitytoju grupems
Durnos pelės, nesuprantat, kad Zibalų skyriuje iš 9 darželinukų 2 yra politiko R. Z. anūkai. Beveik privatus darželis
išsamus straipsnis. atsakingai surinkta informacija. su palyginimais, paskaičiavimais ir argumentais. pagarba autoriui. ir labai daug klausimų „perestroijkos” rajono švietime organizatorėms. vėl mažai logikos?
Iš pateiktų skaičių matyti, kad mažėja gimstamumas. Greit šiek tiek sumažės mokinių progimnazijos klasėse. Belieka spėlioti kiek iš dabartinių 335 pradinukų nukeliaus iki gimnazijos klasių? Manau, kad dviejų ar net trijų mokyklų, kaip juridinių asmenų, laikymas Širvintose, būtų didžiulė prabanga savivaldybės biudžetui. O dokumento projektas parengtas nemokšiškai.
gelvoniškiai, ieškomės darbo, nes tarybos narys mūsų gimnaziją jau uždarė.
Mokykla Zibaluose tik su su 9 vaikais ??? Ar aš kažko nesupratau? Metai ką tik baigėsi, tai gal galima sužinoti, kiek kainavo rajono biudžetui tie 9 vaikeliai? O ir Bartkuškis …..
O ką daro Širvintų rajono savivaldybės administracija? Ji parengė beasmenį tarybos sprendimo projektą, kuriame teigia, kad remiasi „Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768“. Dabar yra 2021 metai.
Net kelias klases turiu, kur virš 20 vaikų. Kodėl man neapmoka viršvaikių?
Kreipkimės į savo Seimo narį poną Pinskų, juk jis mūsų visų atstovas seime. Vat čia ir pamatysime ką jis palaikys – jį išrinkusiuosius ar savo žmoną.
Kam investuot 130 tūkstančių, skirtų mūsų rajono vaikams, jei jie iškeliami iš to pastato?
Tai dabar remontuoja darželį, kuris liks tuščias? Tada kam tas spektaklis KK2? Matot, plytelių spalva rūpi.