/ NERINGA TUŠKEVIČIENĖ /

   Šiandien Širvintų rajono savivaldybės taryba svarsto klausimą, kuris tiesiogiai susijęs su rajono gyventojams teikiama pavežėjimo paslauga.

   Kviečiame pavartyti senąją Koncesijos sutartį. Galbūt rasite tai, ko net neįtarėte (PO TEKSTU NUOTRAUKOSE).

   Kartu kviečiame diskusijai. Kokia turėtų būti pavežėjimo paslauga rajone? Kokių maršutų ir kuriuo metu pasigendate? Ką manote apie kainas? (Šiuo metu mokame beveik mažiausiai Lietuvoje). Ar sutiktumėte mokėti šiek tiek brangiau, jei atsirastų papildomų maršrutų? Juk kol nėra priimtas sprendimas dėl naujo paslaugos teikėjo, gyventojai gali įtakoti valdžios sprendimus. Patikėkite, ne visada valdžia žino, ką galvoja eilinis žmogus. O išsakius savo lūkesčius galėsime tikėtis ir atitinkamų rezultatų. Tad kviečiame bendrauti.

   Kartu informuojame, kad kiekvienas komentaras tvirtinamas rankiniu būdu, tad nepykite, kad ne iš karto pasirodys eteryje.

Įkeliama

32 komentarai į “Koncesijos sutartis (apklausa)”
  1. Čia vienas žmogus labai pyksta, kad daug rašau, bet dar vieną kartą parašysiu. Gal kam vis gi tai įdomu.

    Kilo mintis kodėl mokinius nuvežę mokykliniai autobusai negalėtų grįždami pakeliui surinkti ir mokamai ar net nemokamai pavežti vietos gyventojų. Juk tuščias ar taip, ar taip važiuoja! Pasirodo, ne viskas taip paprasta. Yra didelės biurokratinės kliūtys. Maža to, pasirodo, geltonieji autobusiukai ženkliai prisideda prie to, kad naikinami kaimo vietovių komerciniai autobusų maršrutai.

    Straipsnių apie tai galima rast ne vieną, bet pacituosiu tą, kuriame glaustai išdėstytos abi šios problemos:
    Būna, kad sutampa maršrutai ir su tais, kuriais važiuoja geltonieji autobusiukai. Kai Kudirkos Naumiestis gavo geltonąjį autobusą pradėjo važiuoti į Keturkaimį ir mūsų maršrutas tapo nebereikalingas. Kadangi geltonas autobusas negali vežti keleivių, tai keleiviai lieka be autobusų, o mokinius veža geltonasis autobusas. Šioje vietoje praktiškiau būtų padaryti atvirkščiai, tačiau taip neįvyko. Taigi ten liko mokyklinis autobusas, o žmonėms nėra su kuo važiuoti,- aiškino T. Povilaitis.
    Savivaldybė buvo nusiuntusi užklausimą dėl mokyklinių autobusų panaudojimo visuomenės reikmėms, tačiau buvo duotas atsakymas, kad niekada tokio leidimo duota nebus. Yra patvirtinti tarifai ir, jei geltonasis autobusiukas vežios žmonės, jis versis komercine veikla ir tuomet privalo turėti visas reikalingas licencijas.

    Šakių rajono laikraštis Draugas, 2014 gegužės 05

  2. Tikrai labai reiktų bent jau rytinio (07:30) maršruto Širvintos – Bagaslaviškis (būtų labai gerai ir vakare, apie 17 val., iš Bagaslaviškio į Širvintas). Ten pradėjus veikti mokyklai, ir joje vaikų skaičiui kasmet vis augant, nemažai šeimų šiais maršrutais leistų važiuoti savo vaikus.

  3. Tai ko nerašote pageidavimų, o vien tik piktinatės tuo vienu, kuris komanduoja? Man pasirodė, kad nekomanduoja, o konkrečiai siūlo ką toliau daryti. Ir ką tamstos pageidavimai reikš, jei niekas jų nepristatys ten kur reikia? Juk rašyta buvo, kad prieš mėnesį čia pat daryta apklausa dėl apšvietimo, bet iki šiol gyventojų skundai ir pageidavimai niekam nenunešti, o tai, reiškia, kad šį žiemos sezoną apšviestas gatves (kurios buvo neapšviestos) matysite kaip savo ausis

  4. Tokia graži diskusija buvo. Su konkrečiais pageidavimais. Ne. Atėjo vienas ir ėmė komanduot kitiems. Fu.

  5. Prisimenant tai, kad savivaldybė bylinėjosi su koncesininku dėl paslaugų kokybės, kainų,reikia tikėtis, kad savivaldybės valdoma įmonė teiks žymiai geresnes paslaugas ir nors truputį atsižvelgs į gyventojų poreikius.

  6. Pasižadu: jeigu 2022 metais po rajoną gausiais maršrutais važinės nauji autobusai – balsuosiu už dabartinę valdžią (taip pat ir į Ukmergės ligoninę, į Molėtų maximą). Priešingu atveju – ji mano balso negaus.

  7. Pokyčiams? O ką konkrečiai opozicija (turiu omenyje, išrinktos ir neišrinktos partijos) siūlo po 2023 m.? Nieko apie tai negirdėjau. Sprendžiant pagal tai, kaip aktyviai opozicija dalyvauja gilindamasi į žmonių problemas apšvietimo ir autobusų klausimais bei pagal jų veiklą matomą feisbuko puslapiuose, susidaro toks įspūdis, kad opozicija net nesiruošia nieko keisti, viskas jiems yra OK – jei 2023 m. širvintiškiai balsuos už juos gerai, o nenubalsuos – irgi liuks. Nesuprantu, tik vieno – ar čia jiems depresija, ar visiškas pxxxxxxxxx, ar tiesiog neturi laiko, nes savo versliukus reikia sukti.

    O Živilė tuo tarpu sukasi kaip užturbinta – visur jos pilna, visur dalyvauja, visur savo nuotraukas ir „gerų” darbų bei propagandinius tekstus kiša. Tarsi rinkimai jau rytoj būtų.

    Taigi, kol kas horizonte nieko naujo nesimato…

  8. Rinkėjai leidžia dabartinėms valdančiosioms elgtis taip, kaip jos nori. Todėl neverta skųstis. Tenka palaukti 2023 m žiemą vyksiančių rinkimų: jie suteikia galimybę pokyčiams.

  9. Pataisymas: nuo 2022 m., ne nuo 2021 m.

  10. Aldona rašo: „Savivaldybė ir turėtų […] surasti rajono biudžete pinigų, kurie būtų panaudoti pagerinti žmonių buitinį gyvenimą”

    IŠ KUR? Reiktų vieną kartą visiems aiškiai suvokti – pinigų visoms sritims tinkamai sutvarkyti NEUŽTEKS. Nuo 2021 m. Vilniaus apskritis – taigi, Širvintos irgi – gaus gerokai mažiau ES lėšų. Turime apsispręsti kas mums svarbiau – gražiausia Lietuvoje eglė, efektingi koncertai ir kultūriniai renginiai, išpuoselėti šaligatviai ir parkai, kokybiškas viešasis transportas, išasfaltuoti keliai ir apšviestos gatvės, aukšto lygio medicinos paslaugos, puiki vaikų švietimo ir ugdymo kokybė, o gal sporto ir laisvalaikio pramogos.

    Pasiūlymas Neringai – padaryti apklausą prioritetų atvilgiu: kas šiandien Širvintų r. gyventojui yra svarbiausia ir aktualiausia?

  11. Įsipareigojimų vykdymo tvarkos kontrolė:
    3. Vietinio reguliaraus susisiekimo keleivių maršrutus koncesininkas gali keisti ar sukurti naujus tik suderinęs su Širvintų rajono savivaldybės administracija.

    Taip išeina, kad autobusai buvo nuimti su savivaldybės palaiminimu

  12. Transporto paslaugų nesuteikimas rajono gyventojams yra viena iš svarbiausių problemų rajone. Teigiama, kad sveikatos apsaugos paslaugos, transporto paslaugos nuostolingos. Bet šitos paslaugos žmonėms būtinos. Savivaldybė ir turėtų didelį dėmesį skirti šios problemos sprendimui ir surasti rajono biudžete pinigų, kurie būtų panaudoti pagerinti žmonių buitinį gyvenimą. Mažiau pinigų blizgučiams ir tuščiai reklamai, o daugiau skirti žmonių gyvenimą palengvinti.

  13. Pasiskaičiau „Krašto žiniose“ skelbtą sutartį su buvusiais autobusų parko savininkais ir tapo akivaizdu tai, kad buvo pažeisti esminiai sutarties punktai. Dabar jų nevardinsiu. Tiesiog nurodysiu bendrai apie techninį žmones vežiojusių autobusų stovį: kai dar buvo „šviesūs laikai“ (iki pandemijos atėjimo ir karantino paskelbimo), Vilniuje laukdami „vežėčių“ link savųjų kraštų, tarp stotyje stovinčių gražių keleivių vežimo priemonių, išgirsdavome „pler pler pler“, „puch puch puch“, „pych pych pych“, nors dar nesimatydavo mūsų autobuso, jau linksmai šypsodavomės ir į rankas imdavom tašes, krepšius, mantas. Kažkas kartą garsiai pajuokavo, bet šalia stovintis pastebėjo: džiaukitės kad ir toks važiuoja…
    Lemtingas pasakymas…
    O keliaujant vis galvodavom: ar davažiuos iki mūsų namų? Pakeliui dažnai sugęsdavo durys ir vargšas vairuotojas kiekvienoj stotelėj kildavo nuo savo sėdynės, t.y. darbo vietos, kad atidarytų ir išleistų keleivį stotelėje… Kartą važiavome ir „šniūreliu“ parištomis autobuso durimis, o sustojus vairuotojas turėdavo jas atrišti, paskui vėl užrišti…
    Kažin, kaip svečiose (civilizuotose) šalyse būtų sureaguota į tokį žmonių aptarnavimą? Bet trauk perkūnėli tu tą buvusį recesininką, te išnyksta jis iš mūsų rajono su visam! Be teismų. Gal tik ne kartą keiktas ir prakeiktas, kai galimybė aplankyti senus tėvus, padėti jiems ūkio darbuose, o ir pakvėpuoti gaiviu tėviškės oru, buvo atimta…
    Lauksim protingų sprendimų. Ir dar: padėka mus vežusiems vairuotojams. Už nuoširdumą, malonų bendravimą su keleiviais, kantrybę.

  14. Gerbiama Neringa, tada iškyla klausimas – kiek dienų reikia apklausai? Kaip minėjau, jau praėjo mėnuo, o apšvietimo klausimas net nepajudėjo iš vietos. Kada didžiausias apšvietimo poreikis gyventojams? Jau DABAR! O tokiais tempais kol kažkas apibendrins apklausų rezultatus, kol juos perduos kolegoms, kol šie atšvęs kalėdines šventes ir tada apsvarstys ką į tai atsakyti, kol perduos siūlomus projektus tarybai balsavimui, kol susirinks taryba, kol taryba paskirs sprendimo įgyvendinimą ūkio tarnyboms, kol šios susiruoš atlikti apšvietimo darbus, žiūrėk, ateis… vasara.

    Buvo ideali proga skubos tvarka neidealią apklausą, bet vis gi apklausą VIEŠAI įteikti merei, tarybos nariams, kad atsakingai į tai pažiūrėtų ir skubiai imtųsi šio klausimo. Dabar jau tikrai šaukštai po pietų ir šis klausimas šį sezoną nebus išspręstas.

    Rašote „piliečių reikalas, reikalauti ar ne”. Įsivaizduoju kaip jie reikalaus. Lygiai kaip mokyklų klausimu visko reikalauja. O tarybos narių reakcija irgi bus sausio mėnesio stiliumi – kai į tarybos narių užklausą mokyklų klausimu atsakė vos 3 opozicijos nariai – Skeberiene, Mateika ir Astikas – o Daugėla tesugebėjo atrašyti „neturi ką veikti”. Todėl ir siūlau ne tik išsiųsti apklausas paštu tarybos nariams, bet ir įteikti merei, tarybos nariams posėdžio gale vykstant tiesioginei transliacijai. Manau, tarybos reglamente nėra tam draudimo. Gal kuris nors tarybos narys parodys drąsą bei pilietiškumą ir užsiims tuo?

  15. Reikalingas autobusas širvintos – Burniškiai, anksčiau važinėjo kiekvieną dieną, dabar tik trečiadienį

  16. Galiu patvirtinti, kad Birutė tikrai man skambino. Man labai patinka ekonomisto Raimundo Kuodžio laikysena, nors gal kiek aštroka. „Vaikų darželis”. Vėl turėsiu parašyti apie savivaldybės autobusų parko reikalus. Kaip visada, rašysiu daug, prieš tai skaitysiu daug, ir nebus vienpusiškai. Ir bus skirta tiems, kas „Jau išaugo ir darželio amžiaus”. Nes politikoje nėra pasirinkimų „geras – blogas”. Yra dažniausiai tik „Blogas – labai blogas”.

  17. Kažkada kreipiausi į vieną rajono tarybos narį dėl maršruto Širvintos-Gelvonai-Musninkai-Vilnius. Tai jis aiškino, kad maršrutas nuostolingas, reikia, kad keleiviai reikalautų bilietų ir t.t. Taip, reikia, bet ne visi sąmoningi, kiekvienas skaičiuoja savo pinigus ir daro, kaip geriau. Todėl reikėtų bausti ir keleivį, kuris važiuoja be bilieto. Kalbant apie kontrolierius: jie dažniausiai tikrina Maišiagaloje. O tada jau vairuotojai telefonais dirba, ir informuoja vieni kitus. Būtų gerai, kad kontrolieriai būtų ir rajone.

  18. Labai dažnai vairuotojai nemuša bilietų, o pinigus deda į kišenę. Ar jie bent suvokia, kad taip vieną dieną liks be darbo?

  19. Kasdien važiuoju rajono autobusais. Galiu pasidžiaugti, kad vairuotojai labai geri-sustoja kur tik keleivis paprašo, bet…bilieto tada neduoda. Nežinau, kokie vairuotojų atlyginimai, gal jie nemušdami bilieto išsimoka sau atlyginimą.
    Maršrutas Širvintos-Gelvonai-Vilnius nuostolingas. Taip. Bet gal reikia atlikti tyrimus ir pažiūrėti, kaip jį padaryti nenuostolingu.
    Savaitgaliais ir švenčių dienomis į kaimus nėra kuo nuvažiuoti. Taip, suprantu, kad kaime seneliai ir jie važiuoja tik pas gydytojus. Bet ką daryti jaunam žmogui, kuris nori dirbti mieste, bet automobilio neturi, jeigu jam staiga prireikė vaistų?
    Apie autobusus- blogesnių būti negali. Važiuojant į Vilnių autobusas sušyla tik atvykus. O garsas….viduje…kaip oro uoste.
    Suprantu, kad nebus autobusų pagal kiekvieno poreikius. bet atsižvelgiant į deklaruojamą šūkį ,,Širvintose gyventi gera”, norėtųsi, kad būtų ir kitas ,,Širvintų rajone gyventi gera”.

  20. Graužinis nebuvo išjuoktas. Tik jam buvo paaiškinta, kad ne per vieną dieną nedaromos apklausos. Tai du skirtingi dalykai.
    O ši apklausa bus perduota kiekvienam tarybos nariui. Toliau – jų reikalas veikti ar ne, o piliečių reikalas, reikalauti ar ne.

  21. Reikalingas maršrutas Vilnius-Musninkai-Čiobiškis-Gelvonai-Širvintos.
    Nes nebeįmanoma savaitgalį pasiektį Čiobiškio autobusu.
    Beje,žmonių visada buvo šitame maršrute,bėda ta,kad 80% keleivių važiuoja be bilieto.Vairuotojui duoda 2€ ir tipo visiems gerai.Nu bet negerai.
    Dėl didesnių kainų.Taip,sutinku mokėti daugiau,tačiau autobusai turi atitikti komforto reikalavimus.Turi būti švaru,šilta(žiemą),vasarą ventiliuoti. Ir vairuotojai turi mušti bilietus ta kaina,kuria priklauso važiuoti,o ne iš”lempos”.

  22. Labai pageidaujame, kad būtų atnaujintas labai reikalingas maršrutas Širvintos-Gelvonai per Musninkus, kuris važiuotų nors kartą per savaitę. Gal galite atsakyti kaip šių kaimų gyventojams pasiekti rajono centrą, juk kaimuose nera nei parduotuvių, nei vaistinių ir niekas neteikia medicinos paslaugų,juk ne visi turime transporto priemones. Tikimės, kad mūsų prašymą išgirsite, su pagarba Elena.

  23. Įdomu, kaip ta savivaldybės valdoma įmonė tvarkysis

  24. Į Ulmergę geriau autobusas važiuotų valanda anksčiau, o vakare nors pusvalandžiu vėliau.

  25. Labai norėtųsi bent jau rytinio autobuso Širvintos – Bagaslaviškis. Pernai jis kursavo bent tris kartus į savaitę ir juo vsžiuodavo vaikai į mokyklą, šiemet Tokios galimybės neliko, nes autobusas važiuoja tik kartą per savaitę.

  26. Galima mokėti ir brangiau, kad tik būtų papildomų maršrutų. Labai geras maršrutas prieš karantiną buvo 14 val į Juodiškius. Juo nuvažiavus galima buvo atlikti reikalus, apsipirkti ir grįžti 17 val. Dabar jo neliko. Nors iki Motiejūnų ar Gavėnių kaimo jei važiuotų būtų puiku. Galima būtų ir miesto autobuso maršrutą prailginti. Juk čia yra daug pensijinio amžiaus žmonių, kuriems dabar jau patekti į rajono centrą tapo problema. Ir tai 21 amžius!!!

  27. Labai gerą dalyką darote – žmonių apklausas. Nesuprantu, kodėl to nedaro savivaldybė, nors tą daryti privalo:
    Vietos savivaldos įstatymo 36 straipsnis. Vietos gyventojų dalyvavimo tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus sąlygos
    Savivaldybė sudaro sąlygas vietos gyventojams dalyvauti tvarkant viešuosius savivaldybės reikalus:
    1) INFORMUODAMA vietos gyventojus;
    2) KONSULTUODAMASI su vietos gyventojais;
    3) vertindama ir viešindama konsultavimosi su vietos gyventojais rezultatus;
    4) ĮTRAUKDAMA vietos gyventojus į sprendimų priėmimą.

    Ir pabaigai. Gaila, kad šitos apklausos tik gula į stalčių, ir tiek iš to naudos. Prieš mėnesį buvo panaši gyventojų apklausa apie gatvių apšvietimą. Ir ką? Ir nieko. Mirtina tyla. Tik Neringos buvau viešai išjuoktas už raginimą įteikti gyventojų pageidavimus ir skundus per tarybos posėdį merei. Atseit, ko čia skubini. Štai dar vienas posėdis ką tik praėjo ir vėl nepasinaudota gera proga. Netruks iškilti kitos bėdos ir dar kitos, o visos šios apklausos turbūt vėl ir vėl guls į stalčių

  28. Nesutinku, kad įkainiai mažiausi. Pvz. Širvi tų parko autobusu kelionė į Vilnių kainuoja 3,50 eur. O Anykščių parko autobusu- 3.10 eur.

  29. Tiesa, aš sutikčiau, kad kaina būtų didesnė, nes labai reikia parvažiuoti išeiginėmis

  30. Labai daug keblumų susidaro norint parvažiuoti išeiginėmis dienomis, nes savaitgaliais autobusai VISAI NEVAŽIUOJA. 2020 m. Vasarą „buvo bandyta“ atnaujinti maršrutą Širvintos-Vilnius, per Gelvonus, Čiobiškį, tačiau labai greitai jis buvo vėl „nuimtas“, konstatuojant jog nėra juo važiuojančių. Norėčiau pastebėti, kad tuo laiku, kai jis važiavo, daugelis žmonių nežinojo, nes paskambinus į Širvintų autobusų parko dispečerinę pasiteirauti, atsiliepusi darbuotoja atšaudavo: nevažiuoja ir nevažiuos (???). Taigi drįstame manyti, kad buvo sąmoningai žlugdomas šis maršrutas…
    Suprantame, kad maršrutas labai ilgas ir nuodstolingas tačiau, gal būt jį galima pakoreguoti. Pvz., mums, norintiems pargrįžti savaitgaliais į tėviškę, pas tėvus, gimines, aplankyti kapus ir pan., svarbu šeštadienį rytą parvažiuoti, o sekmadienį grįžti. Taigi visai nebūtina tuščiomis važiuoti aplinkkeliais, o tiesiog, šeštadienį rytą vykti tiesiog į Vilnių, o sekmadienį parvežus iš kaimų žmones, grįžti tiesiog į Širvintas. Taip pat ir ilgaisiais savaitgaliais: parveža-nuveža. Tikimės Jūsų pagalbos. Tikrai labai reikia keliauti mums, kurie nevairuojame nuosavų automobilių.

  31. Trūksta autobusų į Ukmergę ir atgal. Nėra kaip pas gydytojus patekt.

Komentarai nepriimami.