Automagistralėje Vilnius–Panevėžys darbai bus užbaigti iki metų pabaigos

2023-11-23

   Šalyje įsitvirtinę rudeniški orai vykdomų kelių remonto darbų ir jų tempo – nemažina. Vienoje intensyviausių šalies automagistralių Vilnius-Kaunas-Klaipėda iki metų pabaigos planuojama užbaigti 5-ių kelio ruožų, kurių bendras ilgis sudaro daugiau nei 14 km, remonto darbus. Automagistralėje Vilnius–Panevėžys bus užbaigti 3-ių kelio atkarpų, siekiančių beveik 8 km, darbai.

   Susisiekimo ministerijos ir Kelių direkcijos sutarimu, po 3 metų pertraukos, šiemet didesnis dėmesys skirtas kelių būklės gerinimo ir paprastųjų remonto darbų projektams pagrindinėse šalies automagistralėse ir magistraliniuose keliuose. Anksčiau ši finansavimo dalis buvo nukreipiama į žvyrkelių remontus.

   Paprastojo remonto darbai šiuo metu vykdomi Vilnius–Kaunas–Klaipėda automagistralės ruožuose nuo 29 km iki 34 km, nuo 50 km iki 51,9 km, nuo 63 km iki 65 km, nuo 113 km iki 116 km ir nuo 141 km iki 143 km.

   Valstybinės reikšmės automagistralėje Vilnius–Panevėžys paprastasis remontas atliekamas ruožuose nuo 27 km iki 30 km, nuo 37,7 km iki 40 km ir nuo 99,6 iki 101 km. Kitąmet prevenciniai paprastojo remonto darbai numatyti ir šio kelio ruože nuo 45,9 km iki 52 km.

   Taip pat paprastasis remontas atliekamas magistralinio kelio „Via Baltica“ 9 km ilgio ruože nuo Panevėžio iki Latvijos sienos, kur darbus planuojama baigti kitų metų pradžioje.

   „Vykdomi darbai automagistralėse bei magistraliniuose keliuose vairuotojams gali sukelti tam tikrų nepatogumų. Tai suprantame, tačiau taip pat prašome visų vairuotojų kantrybės bei supratimo, jog darbams pasibaigus – šiais kelio ruožais važiuosime dar patogiau bei saugiau. Automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimas yra ypatingai svarbus infrastruktūros plėtrai, tam, pagal esamas galimybes, skiriame didelį dėmesį“, – akcentuoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.

   Valstybinės reikšmės keliuose paprastojo remonto darbai vykdomi tais atvejais, kai nustatoma, jog kelio pagrindai užtikrina pakankamą laikomąją gebą, tačiau asfalto danga yra susidėvėjusi, joje atsiradusios pažaidos ir defektai. Remonto metu (atnaujinant arba pakeičiant asfalto dangą) kelyje yra sutvarkomi visi nustatyti defektai, šiuo tvariu sprendimu prailginant kelio naudojimo laikotarpį net kelis kartus.

   Be vykdomų remonto darbų automagistralėse bei magistraliniuose keliuose, Lietuvos automobilių kelių direkcija per šiuos metus kelio atnaujinimo darbus planuoja baigti ir 82 km rajoninių bei daugiau kaip 32 km krašto kelių. Dar apie 56 km kelių, pagal pasirašytas su rangovais sutartis, planuojama suremontuoti kitų metų pradžioje.

   Tvarkomi kelių ruožai yra atrenkami pagal prioritetinių eilių sąrašą, parengtą vadovaujantis valstybinės reikšmės kelių remonto metodikomis. Jose vienas iš svarbiausių kriterijų yra dangos būklės indeksas (DBI) ir jo pokyčiai. Pasitelkiant modernią lazerinę įrangą, Kelių direkcija kasmet atlieka valstybinės reikšmės kelių su asfalto danga būklės tyrimus. Pagal surinktus duomenis ir atliktus DBI skaičiavimus, parenkama statybos rūšis ir kelių ruožai, kurie bus tvarkomi pirmiausia.

 

Įkeliama